tisdag 31 juli 2018

Gatmöte

 
En gång varje sommar har vi möte i vägföreningen. Medlemmarna turas om att hålla i mötet och efter förhandlingarna grillar vi och umgås. I år blev det förstås sallad pga brandrisken.
 
 
Så trevligt att se vackra hus från insidan och träffa mysiga grannar lite mer ingående än enbart en skymt i ICA-butiken.
 
 
Så fräscht och vackert!
 
 
Och vem påstår att det bara är ungdomar som sitter med mobilen uppe och glömmer omvärlden. I den här lilla apparaten kan man fånga in en helt ny värld! (med särskild hälsning till damens dotter)

2 kommentarer:

  1. Eftersom jag älskar att surfa på nätet ("hartsa" som vi kallar det) så har jag INTE skaffat mig en modern telefon eller surfplatta. Då skulle jag garanterat klicka på den hela dagarna.
    Nej, min mobil som jag aldrig har på annat än när vi är i stan (Visby) eller på semester, är av hedenhösmodell. Vet inte hur gammal den är skulle tippa 12-15 år, men jag har dom finesser jag behöver - och mer därtill faktiskt. Den har kamera t.ex. vilken jag aldrig använder och så kan man göra en massa saker som jag aldrig lärt mig som tur är! Det räcker så bra med all tid framför datorn.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Vad fina bilder du tog! Och visst är det trevligt att träffas och prata om både vägytor och annat. Fin blogg att följa för en som bara får vara här på sommaren.

    SvaraRadera