tisdag 1 maj 2018

Lite annorlunda Valborg

 
Jag blev kallad till mammografi kl 15.50 på lasarettet i Kalmar. Ingenting som jag vill missa med min sjukdomshistoria, men skulle jag byta tid? Vi tar det som en liten utflykt, sa gubben, vi hinner tillbaka tills jag ska sjunga.
 
 
Redan några mil söderut började regnet. Snart flöt det vatten överallt och blixtarna ljungade. Tur att vi är ute i god tid sa vi. Hmmm, det var innan vi visste att vi skulle tillbringa låååång tid bakom den här bilen på Ölandsbron. Kökrock långt där framme med flera bilar inblandade, hörde vi på radion.
 
 
Fem minuter sen rusade jag genom de långa gångarna på lasarettet och fick till slut min undersökning avklarad. Fortfarande köigt på hemvägen. Gubben hann precis hoppa i varmt underställ och regnkläder innan det var dags att åka vidare till Byxelkrok och Neptuni drängar. Jag stannade hemma och vaktade huset under skyfall, kastvindar, åska och elavbrott.
 
 

2 kommentarer:

  1. Vilken dramatisk Valborgsmässoafton!
    Här var det också hårda vindar, regn och åska. Här hos mig hördes inget åskmuller, men blixtarna ljugnade, så det blev ingen brasa för mig heller.
    Ha en skön första maj!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Det var ju inget vidare väder, sen skall man gå och vänta på svaret med.Hoppas ni
    får bra svar efter denna utflykt. Det är nog 20 år sen jag var på det.
    Men du har ju en historia före, säger Du , då måste man vara tacksa att man inte bliver bortglömd. lycka till med ditt svar

    SvaraRadera