tisdag 29 maj 2018

Gröna vågen

 
Äntligen! Hemodlad plocksallad. Nyttigt, kalorisnålt och gott. Nåja, blandat med mozzarella, balsamvinäger, olja och kryddor är det kanske inte bantningsmat men vad gör det.
 
 
Om jag lyfter ner vattenkannan från korgstolen, kan jag sitta här och norpa ett och annat blad också.
 
 
Snart dags att sätta tänderna i krispiga gurkor också! Jag provar en vit sort i år som omväxling.
 
 
 

 
Vad ska jag dricka till då? Hmm, det dröjer att tag innan vinet har vuxit till sig. Får bli vatten så länge.
 
 

1 kommentar:

  1. Åh vad gott de såg ut! själv har jag inte en enda ätbar sak (jo vindruvor och lime förstås) i växthuset - men om vi åker till vår tomatodlare och köper tomater så ska jag - kanske - köpa en tomatplanta och en chiliplanta! Jag blev så sugen.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera