torsdag 22 juni 2017

Jag binder av olvon en midsommarkrans....

 
...ja, olvon har jag inte, men björklöv med instuckna blommor duger bra! Midsommar börjar i kväll vid hembygdsgården, då vi ska klä midsommarstången och förbereda morgondagens fest.
 
 
I morgon är dagen fulltecknad. Efter sillunch hos kära grannar blir det stor fest på Skäftekärr och senare ett något lugnare firande vid hembygdsgården.
 
 
Traditionellt brukar jag skriva om evenemangen till vår lokala tidning, Ölandsbladet, så jag är redo med block och penna.
 
 
Nu hoppar jag över bloggen några dagar och önskar er alla en riktigt
GOD MIDSOMMAR!
 
 

5 kommentarer:

  1. GOD MIDSOMMAR!
    wünsche ich Dir aus der 34 Grad heißen Eifel.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Trevlig midsommar!

    Önskar vi här uppe i kalla norden!
    Steffe o Ullis med jamarna

    SvaraRadera
  3. En stor kompiskram till Dig, hoppas på en bra Midsommar, Du är verkligen duktig
    och positiv till det mesta. Ha nu en bra helg, önskar Hajan

    SvaraRadera
  4. Härliga midsommarbilder och ha en fortsatt skön helg nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Ser härligt ut med ert midsommarfirande. Förstår att du inte har tid med att skriva inlägg på bloggen under några dagar framåt.
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera