lördag 3 juni 2017

Det handlar mycket om naturen nu....

 
Lilla mor, violerna växa redan här... Vem var det som sjöng den gamla schlagern? Bertil Boo, Sven-Olof Sandberg? Populär när jag var liten.
 
 
Blåvingar är vi allihopa! Finns många, men pyttesmå och med ännu mindre detaljer som skiljer dem åt, så får man leta ett tag för att hitta rätt namn. Vackra är de i alla fall!
 
 
Ännu en vacker strof dyker upp i huvudet. "Kung Liljekonvalje av dungen, kung Liljekonvalje är vit som snö. Nu sörjer unge kungen prinssessan Liljekonvaljemö." Gustaf Fröding skrev denna vackra dikt.
 
 

2 kommentarer:

  1. Bertil Boo var det väl? Fast det kanske fanns flera som sjöng den. Liljekonvaljer är verkligen försommarens egen blomma.
    Glad Pingst!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag inte varit här på ett par dagar. Varit hos Dig har jag, men inte
    kommenterat din härliga Naturlära. Det brukar jag vara noga med, men har haft
    annat kring mig, sö kan det bliva ibland.
    God fortsättning på Pingsten . önskar hajan

    SvaraRadera