måndag 12 december 2016

Det är måndagsmorgon och mitt huvud....

 
Måndagsmorgon under en av årets mörkaste veckor. Jojo, det märktes. Våra två morgonkiwi var oätliga. Den ena stenhård och sur och den andra hade passerat bästföredatum för länge sedan.
 
 
Det ser ut som mögel på din brödskiva, sa jag till gubben. Jaha ja! Man får vara glad att någonting möglar nu för tiden. Skjuts ner i komposthinken. Vi hade glömt att ta fram bär ur frysen, så aroniabären till müsslin var som små hårda kulor.
 
 
Kunde det bli värre? Jooo då! Kaffekvarnen lade av så vårt härliga morgonkaffe på nymalda bönor förvandlades till vanligt bryggkaffe.
Nu ser vi fram emot lunchen!
 
 

4 kommentarer:

  1. Köpte plommon häromveckan...de var som studsbollar...jag lovar...jag lekte med dem en stund med att studsa dem i golvet och de studsade upp tebax så fint i handen...meeeääää!
    Gick inte att äta än mindre tugga...
    Va ba å kasta...

    Här äre vinter nu och lite snö har det kommit...7 minus... men i morron ska det visst bli milt igen...jaja, det går upp och det går ner...som livet självt...

    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Hua, vilken start på veckan men då kan det ju bara bli bättre :)

    SvaraRadera
  3. Jag lyckades också få hem stenhård kiwi. En försökte jag bryta mig in i häromdagen, men den var helt oätlig. Jag tycker att det är så gott att skiva ner kiwi i yoghurt. Försökte med en banan i stället i dag, men det var hur äckligt som helst.
    Hoppas lunchen blev god!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  4. Vilken tur jag hade och har haft, jättegoda Kivi, jag älskar den frukten

    SvaraRadera