lördag 6 december 2014

Nämen, fy vad trist!


I går var det ännu en sådan där dag, då färgerna försvinner och gråvädret härskar. Hur jag än anstränger ögonen ser jag mest svarta silhuetter, men här anar jag att det var några stenknäckar i sällskap med ett gäng björktrastar.


Långt borta kommer något stort med tunga vingslag. Havsörn? Nej, det var en havstrut på spaningstur.


Men där då? Ja, där flög havsörnen iväg precis när jag tänkte ta några snygga porträttbilder av honom.


De vinterbadande måsarna i viken blev först lite oroliga men konstaterade snabbt att örnen inte var på väg åt deras håll. Och jag kom plötsligt på att det bara är tre veckor kvar innan det vänder och ljuset långsamt börjar komma tillbaka! Trevlig lördag på er!



4 kommentarer:

  1. Men snart är det vitt och kallt ! Kanske ?
    Kul att du är med i tidningen :)

    Kram
    Anci

    SvaraRadera
  2. Ja, bilderna man tar nu saknar i princip färg.
    Svartvita bilder kan också vara fint, men.....
    Nu vill jag ha snö och sol!
    //Hasse

    SvaraRadera
  3. Visst är det lite grått och trist ute, själv längtar jag efter snö och kyla.
    I dag gör jag som du gjorde i går, skinkstek :)
    Önskar dig en trevlig andra advent.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. var inte orolig vi får både grått och vitt så vib reder oss ett tag fram över.
    Det är ju den tiden på året, när vi fårb gnälla kite.
    kram från Harriet

    SvaraRadera