söndag 28 november 2010

Ett händelserikt dygn




Efter en natt med yrande snö och starka vindar och avbrott i elleveransen, har vi nu fått strömmen tillbaka. Tur att vi har möjligheter till att både elda och laga mat ändå! Det blev kaffe från vedspisen på morgonkvisten. I går var det en stor dag. Då var årets upplaga av Öländsk Bygd färdig och den presenterades vid sedvanligt press- och författarmöte i en av våra hembygdsgårdar. Det är 61:a årgången utan uppehåll och boken trycks i 1800 exemplar och var i år på 128 sidor. Den innehåller en unik blandning av faktaartiklar och skönlitteratur, allt skrivet av folk i bygden eller med anknytning till Nordöland. Jag är med i redaktionen och det är ett jätteroligt arbete. Lördagen avslutades med julbord i Byxelkrok. Det var Röda Korset som bjöd alla som arbetat ideellt under året. Trevligt, även om det var med hjärtat i halsgropen som vi körde till och från på de vindslipade isgatorna där snön låg som fluffiga maränger lång ut över halva vägbanan.

2 kommentarer:

  1. Man märker verkligen vad beroende man är av elen när den någon gång försvinner. Jag tex. ska ALLTID stryka när det är avbrott, en sak som jag verkligen inte gör ofta när jag har el, man är allt lite konstig.
    Ha en fin första advent.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej på dej Kerstin!

    Det har gått i ett men det har varit en mysig helg som har bjudit diverse. Jag ser även hos dig! Tänk att boken nu är klar! Ett viktigt arbete ni har gjort för framtiden att dokumentera historien innan den faller i glömska. GRATTIS! Julbord låter inte heller fel! Kram Ingela

    SvaraRadera