söndag 6 augusti 2023

Onödigt lugn vecka


Så hade alla åkt! Nu skulle jag sätta igång med allt som har fått ligga på is under två härliga veckor med ungarna. Men vad händer? Jo, jätteförkyld med feber. Staplar omkring, sätter igång en tvättmaskin, läser en stund, hostar nästan ihjäl mig (känns det som), irrar runt en stund igen, hittar plötsligt en docka nerbäddad fint bland alla sängkläder. Åh, lilla Edith har fixat och donat. Näe, det här går inte, får bli en film och lugn stund i soffan på eftermiddagen. Mysigt och jag sover som vanligt bort halva filmen.


Men det är viktigt att röra på sig. Det får bli en tur ut till växthuset. Dags att plocka av en del av tomaterna. Fryser in en del och lyxäter resten. Vindruvorna börjar också bli ätbara, även om jag vet att de blir supergoda om de får sitta några veckor till. 


Men oj, vad jag saknar mina turer till Ölands norra udde. I går morse tog vi en tur dit igen efter att maken konstaterat att jag var feberfri. Jag satt förstås mest i bilen och ännu så länge får man kryssa fram mellan husbilar, som står på alla möjliga och omöjliga ställen, men ändå....det var så härligt!







 

2 kommentarer:

  1. Fortsätt krya på dig! Sommarförkylningar brukar vara jobbiga.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Gute Besserung wünscht dir Marlise

    SvaraRadera