fredag 9 juni 2023

Tar det lugnt idag


Så där ja! Hörapparaterna är inprogrammerade och fungerar till belåtenhet och andra ögonoperationen gick av stapeln i går. Allt klart så långt. Jag har ett återbesök hos lasarettets optiker nästa vecka. Spännande att höra vad hon anser om glasögon osv. 


I dag ska jag ge mig själv en lugn dag. Nypa lite bland pelargonerna (det behövs) och sticka några varv på min avkopplande disktrasa (är nog den 20.e i ordningen). 


Det är så härligt med alla färger av bomull/bambugarn, som jag har köpt på mig. Kul också att hitta på nya mönstervarianter för varje trasa. Bortkastad kvinnokraft? Äsch, inte då. Min kvinnokraft har gjort sitt, jag trappar ner vartefter på alla "måsten" och gör det som känns bra för stunden.


En härligt tjock bok ligger också och väntar. Den sista i en lång serie. Inget nobelprisverk, men härlig avkoppling och så klart att jag måste läsa sista delen med upplösningen av ett mysterium också.









 

5 kommentarer:

  1. Det är tur att vi kan få hjälp med hörsel och syn, så att vi kan hänga med ett tag till. Så skönt att din andra ögonoperation gick bra!
    Jag fick tre nya böcker igår, så nu har jag också läsning ett tag framåt.
    Ha en fin helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Rolle har väntat i 1,5 år (Ja, år!) efter sin undersökning av hörseln på sjukhuset. Och visst ska han ha hörapparater, men det är vårdcentralen i Visby som har hand om så inget händer!
    Jag har skrivit, jag har mailat, jag har ringt och jag har varit riktigt förb...d. Till slut ringde dom upp mig - för Rolle hör ju dåligt - och sa att han kunde naturligtvis åka till Stockholm 3-4 gånger för att få några.
    Det värsta är väl att all undersökning han gjorde för 1,5 år sen får han nog göra om igen. Jag frågade människan jag pratade med om dom bara drog ut på tiden för att han skulle hinna dö!? Men, oh nej, det var inte meningen...
    KRAM-Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här är det ungefär 17 månaders väntetid, så jag gick till en privat audionom, som just öppnat. Många tusenlapppar dyrare, men jag är så nöjd med allt.

      Radera
  3. Får gratinera till en lyckad utgång och resultat av op och happar...själv är jag ju cochleaopererad men har lagt undan min cipp i skåpet sen en tid tillbaka...det sägs att det blir bättre och bättre vartefter tiden går men jag hade cippen i över tio år från morron till kväll för att förska vänja mig vid ljudet men icke...till slut blev det för mycket irritéer så jag beslöt mig för att bara köra med happen och den resthörsel jag har på ena örat...svårt med social interaktion och att medverka i sociala sammanhang men att ha tagit ett beslut också att inte umgås för mycket i de sammanhangen är ju också en lättnad...jag har min fotografering i allmänhet och fåglar i synnerhet som en vederkvickelse och livets mening. Samt familjen då givetvis. Ullis bror fyller 80 nu i midsommar och ska har stort kalas för de närmast sörjande men jag tackar numera nej till sådana tillställningar...och jag är nöjd med tillvaron som sådan utan att behöva känna dåligt samvete för att jag inte kan eller orkar vara närvarande i de sammanhangen...ja, det var lite kort om det...så nu bilder från igår från Marsäng att redigera...och datorn strular som vanligt innan jag får ordning på´t...aktivitetshanteraren löste dagens probs...alltid är det något. Ha det gött!

    SvaraRadera
  4. Trevlig midsommar önskar vi er! KRAM-Susie

    SvaraRadera