måndag 30 maj 2022

Maj går mot sitt slut


Maj, de många aktiviteternas månad! Under helgen som gått har jag bland annat besökt Sjögrens lada.


Det är inte vilken lada som helst, utan en vacker utställningslokal för konst. Under helgen var där en samlingsutställning för många av norra Ölands konstnärer och inte minst för ägarna själva, Lennart Sjögren och Eva Forsberg, välkända namn inom konsten och poesin.


Jag tittade också in hos Caroline Möller. Upplevelsen av hennes keramiska konst förstärks av den vidunderligt vackra utställningslokalen precis vid stranden av Kalmar sund. Vi, jag och några vänner, hann med fler besök under vår rundtur. Bäst av allt, jag var aldrig mer än någon mil hemifrån. Vilken tillgång att ha alla dessa kreativa personer i närområdet!


Lördagen tillbringade jag vid vår hembygdsgård, som nu ligger inbäddad i ett hav av blommande gullregn, syren och kastanj. Så trevligt att möta alla intressanta besökare till vår lilla butik. Många roliga samtal blir det.


Sist men inte minst, en runda i naturen varje morgon känns nödvändig. Nu står vi precis på gränsen till en ny fas i naturåret. Från spirande grönska och nyanlända flyttfåglar till matning av ungar och midsommarens alla blommor. Jag vill inte missa någonting.











 

3 kommentarer:

  1. Jag fick inte tag i några liljekonvaljer till mors dag, men det är ju inte för sent ännu.
    Ha en fin fortsättning på försommaren!
    /Ingrid

    SvaraRadera
  2. Verkligen inte vilken lada som helst.
    Älskar hembygdsgårdar.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Av det jag såg keramik i min stil! Sen läste jag om din mammas 100-årsdag. Vilken otrolig pigg dam som orkade med att göra det ni "ungdomar" inte fixade..... *fniss*
    KRAM/Susie

    SvaraRadera