måndag 21 juni 2021

Varmt och torrt


Torka, blåst och extremvärme! Kan inte hjälpa att jag ser fram emot slutet av sommaren. Glömde nämna min gräspollenallergi också. Även den har varit extra besvärlig i år. Hurra för alla torktåliga växter som nepetan på bilden. De som klarar sig själva. Andra får jag punktvattna efter dusch tillsammans med en hink. Inget får gå till spillo!


Det knastrar under fötterna när jag går på "gräsmattan".



Äppelrosen står i full blom nu, men för varje vindpust som drar förbi, flyger några vackra rosenblad iväg.


Robinian prunkar med sina rosalila blommor. Robinian är visst med på listan över invasiva arter, men det gäller kanske inte den här förädlade varianten. Jag håller koll på den.


Mestadels håller jag mig här i skuggan bakom sol- och insynsskyddet vid dammen. Bästa platsen för en äldre dam under värmeböljan. (måste vänja mig vid att jag är en äldre dam och upprepar det för mig själv hela tiden, hihihi).















 

2 kommentarer:

  1. Ja vilken värme vi har! Inte nådigt! Jag är verkligen inte på topp, puh...
    Ja vi får hålla oss i skuggan och vila oss i form :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Det där med att vi som är lite äldre ska hålla oss undan värmen och solen stämmer, men nån "äldre DAM" lär jag nog aldrig bli. Men äldre kärring - eller som det heter här på Gotland; KÄLLING. Visst låter det finare!?
    KRAM och TREVLIG MIDSOMMAR/Susie

    SvaraRadera