måndag 12 april 2021

De e mycke nu!


När jag slutade arbeta för femton år sedan sa en kollega: Bli nu inte som mina svärföräldrar. Har de ett besök hos tandläkaren en onsdag, har de fullt upp hela veckan. "Näe, den veckan går det inte. Vi har tandläkaren på onsdagen". Nu börjar jag känna som om jag ändå har hamnat där.


Det är faktiskt fullt upp hela tiden. Ett dödsfall i den närmaste familjen med begravning via länk. En gammal mamma som några försökt ID-kapa. Som tur var upptäcktes det och hon blev inte av med några pengar. Och så har vi blivit vaccinerade första gången. 


Och så ska man hinna med vårfåglarna också. Känns viktigare för varje år. Man vet aldrig när kroppen protesterar och det inte fungerar längre.


Och så förstås: Lilla hjärtats ettårsdag! Ett barnbarnsbarns ettårsdag har vi firat med många bilder och filmer på webben. Vilken tur att datorn finns i dessa isoleringstider!









 

5 kommentarer:

  1. Åh, du har redan sett langhalu! Det har inte jag, men den kommer väl hit också.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Håller verkligen med dig! Men idag lyckades vi faktiskt både med att åka till Visby och vara till fem olika ställen. Jag var t.o.m. inne på 3 och handlade (första gången sen i mars 2020), ett var naturligtvis en handelsträdgård..... *fniss* Plus att vi jobbade i trädgården ett par timmar och fick en massa gjort när vi kom hem. Inte dåligt.....
    Men, på vägen dit så flög en fågel upp och flög över vägen framför oss. Vi har två fågelböcker, men vi kan inte hitta den i någon. Jag är inne på att det är nån tamfågel som smitit hemifrån - anka eller gås - men du kanske kan hjälpa mig med ett tips. Den var ungefär 25-30 cm (men det är väldans svårt att bedöma storleken när fåglar flyger förbi), hade vit/svartspräcklig framkropp och enfärgad svart bakdel. Och så hade den en lysande röd näbb. Kan du gissa eller vet du?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig😊. Fullt upp, fast å andra siden brukar jag varje dag ta två timmar på eftermiddagen för att lyssna på en pod eller läsa, bara vila och njuta. Annars är det fullt upp.
    Grattis till första sprutan!

    SvaraRadera
  4. Inget tips om fågeln vi såg!?
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas att du fick mitt mail och hoppas att det löste sig.

      Radera