fredag 26 februari 2021

Men himmel.....vad jag har samlat på mig


Det går rysningar utmed ryggen på mig ibland. Hur mycket grejer har vi inte och hur ska en av oss klara av allt det om den andra blir sjuk eller dör. Vi är ju helt överens om att flytta närmare familjen om något händer. Jag måste ta tag i allt detta onödiga prylsamlande.


Och alla glas! Numera är det på sin höjd fyra vinglas som går åt om vi har gäster, vilket vi förstås inte har haft sen förra sommaren.


Ja, det är inte lätt. En del har jag köpt för att jag tyckte om det. Annat är presenter från folk som jag tycker om. En del är arvegods. Den blå vasen t ex fick jag av mamma för några år sedan. Den har tillhört hennes mormor Anna Hansdotter från Rättvik. Sånt kastar man inte bort.


Och så alla böcker. Jag håller på och läser om en del, för att sedan slänga eller ge bort. Men det finns mängder och mängder och mängder av allting. Och fredagar har tippen öppet. Jag måste sätta igång!!!









 

4 kommentarer:

  1. Das Problem haben wir alle.
    Ich habe viel Platz. Daher habe ich auch viele Sachen gesammelt.
    Und ich habe entschieden, das ich mich nicht darum kümmere, was damit passiert, wenn ich nicht mehr bin.
    Ich habe in meinem Leben schon mehrmals Häuser ausgeräumt. Habe mich um all die Sachen gekümmert.
    Für mich steht fest. Jemand muss sich nach mir, um meine Sachen kümmern.
    Ich geniesse sie solange ich lebe und räume sie nicht selbst weg.
    Das Thema für alle: Pandemie.
    Auch hier geht das Impfen sehr langsam vorran.
    Es gibt eben noch zu wenig Impfstoff, was ja auch verständlich ist.
    Wir hatten Glück.
    Ich wünsche euch aber, das ihr die Impfung noch vor dem Geburtstag des Urenkels bekommt.
    Ich habe jetzt auch mal wieder meine Enkelkinder getroffen.
    Passt weiter gut auf euch auf und bleibt gesund.

    Vi har alla problemet.
    Jag har mycket utrymme. Det var därför jag samlade många saker.
    Och jag har bestämt att jag inte bryr mig om vad som händer med det när jag är borta.
    Jag har rensat hus flera gånger i mitt liv. Skötte om alla saker.
    För mig är det klart. Någon måste ta hand om mina saker efter mig.
    Jag tycker om dem så länge jag lever och lägger inte bort dem själv.
    Ämnet för alla: pandemi.
    Även här är vaccinationen mycket långsam.
    Det finns fortfarande för lite vaccin, vilket är förståeligt.
    Vi hade tur.
    Men jag önskar dig att du får vaccinationen innan ditt barnbarnsbarns födelsedag.
    Jag har nu träffat mina barnbarn igen.
    Fortsätt ta hand om dig själv och håll dig frisk Kram Marlise

    SvaraRadera
  2. Jag känner igen dina bekymmer med alla pryar som man samlat på sig. Jag kan tänka mig barnen kommentarer när den dagen kommer....
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Så sant, verkligen.
    Vad gör man?
    Ångestskapande
    Lyxproblem?
    Oerhört svårt
    Dödstäda?

    SvaraRadera
  4. Känns igen.
    Jag är en liten ekorre och har lätt för att samla på mig saker, antigen av sentimentala skäl eller för att jag tror att jag sak använda dem.
    Jag har rensat ut en del och ännu har jag inte saknat något jag gjort mig av med.
    Lycka till!

    SvaraRadera