onsdag 21 oktober 2020

Sommar hos oss


Sommar på norra Öland säger SMHI. Tja, kanske. Vissa stunder känns det så men inte alltid. Nordanvinden förstör sommarkänslan ibland. Jag har till och med plockat fram vantarna för att slippa kalla fingrar när jag håller i kamera och kikare.


I trädgården kan jag nästan välja vilken årstid jag vill ha. Blommande lejongap och frilandsfuchsia förleder lätt och placerar mig mitt i högsommaren.


Tittar jag åt ett annat håll ser jag gulbruna lövträd och en mörknande himmel.


Det är nog höst i alla fall trots alla plusgrader på temperaturmätaren!





 

5 kommentarer:

  1. Det är "sommar" här med på södra Gotland - och idag stämmer det nog trots att det är regn men det håller iaf +10 grader vilket man får vara tacksam för!
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Jag är tacksam så länge det är någorlunda milt väder. Tids nog kommer kylan!
    Ha en fin dag!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Bättre sommar än vinter, njut så länge det varar!

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera