fredag 3 juli 2020

Min första sommarsemester?


Det slog mig plötsligt! Det är så lugnt (och skönt). Jag har alltid arbetat den här tiden på året. Tagit semester i början av juni och i augusti, bästa tiderna på året enligt min mening.


När jag slutade mitt ordinarie arbetsliv blev det istället alla möjliga andra uppdrag med kulmen under juli varje år. Här skrev jag reportage från Böda marknad, som förstås är inställd i år.


Sommaren har handlat om allt mellan forntid och nutid med en hel del natur däremellan. Guidningar, reportage, grupper av besökare. På bilden är det gammeldags marknad i Alvedsjö.


Vårt hembygdsmuseum kommer vi att öppna lite på prov i mitten av månaden. Vi får se hur det går. Då blir det i alla fall ett avbrott i min första julisemester!





1 kommentar:

  1. Så skönt med lite semester, eller kanske det känns tomt. Jag tycker i alla fall att det är lite ensamt och ödsligt när man inte kan få göra någonting av det man är van. Inte gå och handla, inga träffar med pensionärsföreningen, inga tillställningar....
    Bara försöka undvika andra människor!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera