torsdag 16 augusti 2018

Höstaningar

 
Hösten närmar sig och svalorna flockas och äter upp sig inför långresan. Det känns lite vemodigt även om jag gillar de klara, vackra höstdagarna.
 
 
Trädgården bjuder på en och annan överraskning! Här är det Crown Princess Margareta som plötsligt blommar om igen trots torkan.
 
 
Kaninungen betraktar tydligen mig som ofarlig och sätter sig alldeles nära för att tvätta fötterna. Så frestande att umgås med den, men en stor varningsflagga viftar framför min näsa. De blir lätt flera och jag vill inte ha hela trädgården uppgrävd till nästa sommar.
 
 

2 kommentarer:

  1. Nej, rabbis och harar är trevliga, men man ska ha dem på avstånd och inte inne i trädgården och likadant är det med rådjur. Ännu är vi förskonade från dem i trädgårdarna, men de hittar väl dit och också nu när det är dåligt med mat i skogen och på åkrarna.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vet Du jag tänkte är det inte en riktig hand`?-
    Så or'dda det trodde inte jag, men så är det med det.
    De k'nde nog att denna lilla hand, är en snäll person ägare till.. Ljuvliga bilder som vanligt.

    SvaraRadera