tisdag 26 juni 2018

Trista tagetes eller....?

 
Nej, tagetes vill jag inte ha, säger många. Men jag fortsätter envist att prova olika sorter. Det här är Strawberry Blonde från Impecta och jag är så förtjust i den.
 
 
Den fyller några stora krukor i trädgården och är så fin med sina varierande röda nyanser. Jag gillar de tåliga och lättskötta blommorna som dessutom håller en del ohyra på avstånd.
 
 
I närheten växer några studentnejlikor (tror jag att de heter) lite ton i ton med tagetesen.
 
 

2 kommentarer:

  1. Jäytesnygga tagetes - som jag också gillar! Vet inte varför "folk" inte gillar dom!? Är det för att dom är så tåliga? Men den där nyansen var otroligt läcker, den har jag inte sett tidigare.
    KRAM/Susie

    SvaraRadera
  2. Ja min lilla bloggvän, med det är blommor dessa också.
    Vi får tacka och buga, eller. Joo det är klart vi skall gilla dem också

    SvaraRadera