fredag 13 januari 2017

Irriterande is

 
Så där ja! Nu har vi klarat av det här lågtrycket också och i går var vädret ganska fint. Jag vågade mig på promenaden utmed strandängarna och det gick bra, även om det isbelagda vattnet går ända upp till stigen på vissa ställen.
 
 
En liten fin fröställning hade blåst med vinden en bit.
 
 
Precis utmed stränderna, där jag brukar spana på sjöfåglarna, är marken övertäckt med knottrig, besvärlig is och jag vågar inte gå där trots broddar på kängorna. Irriterande!
 
 
"Stick" Nu kommer tanten smygande med sin kamera igen!"
 
 

3 kommentarer:

  1. Fina naturbilder en sån där huttrig kall Ölandsdag...vackert!
    Ha en finfin helg.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Jättejobbigt när det inte ens går att promenera med dobbar utan risk. Men vackra bilder fick du i alla fall.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Idag kunde man gå ute utan dubbar, men igår då var det knappt att jag vågade mig ut med Santos på kvällsprommisen! T.o.m. han halkade omkull trots att han har väldigt låg frigång och dessutom dubbat!! Nej, nu ser jag fram mot våren.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera