måndag 16 mars 2020

Snö!!!!


Första gången i år som jag lämnade spår efter mig på min promenad! Det var också spännande att kunna följa rävens spår i snön. Jag vet att han alltid tar en runda där, det syns på små högar här och var och känns ibland också på hans doftmarkeringar, men han svängde inte in där jag trodde att han bor. Han kanske lurar mig.


Lite slarvigt snömålade stolpar. Vackert!


Åh, vad det glittrade bland slånet.


Snart blir det vitt igen där, när knopparna slår ut. De är på god väg.


Hemma i trädgården kämpade de vita krokusarna för att göra sig synliga i snön. Bara lugn, snön är snart borta igen. Många plusgrader på termometern idag!



2 kommentarer:

  1. Ja, nu fick man äntligen frossa lite i snöbilder, men det var kortvarigt, för i dag är det borta igen.
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Här försvann "vintern" för den här säsongen hoppas jag! Det räckte så bra med 2,5 dygn!! Idag är det - som vanligt i år - "höstväder".
    KRAM/Susie

    SvaraRadera