fredag 8 mars 2019

Besök

 
I dag har vi besök av denna förtjusande dam. Hon får mysa hos oss medan matte och husse har annat för sig.
 
 
I går hade jag besök av årets första steglits. Jag har spanat efter dem men inte förrän nu dök det upp en. Färgglada fåglar som förr hölls som burfåglar och som fortfarande fångas i vissa länder på limstrukna pinnar ute i markerna. Tummen ner för det!
 
 
Oväderdagar hinner man leta och sortera i lådorna. Här hittade jag en bild av oss på kanten till Östersjön. Inte på Öland utan i havsbandet i Trosa skärgård, där vi bodde tidigare. Alltid nära havet, ett arv från släkten på mammas farmors sida. De bodde på ett skärgårdshemman i många generationer ända från 15-1600-talet.
 
 

1 kommentar:

  1. Jag skulle ha svårt att tänka mig att bo på en plats där man inte har havet på nära håll. Att åka bil eller buss mellan Klintehamn och Visby och under halva sträckan kunna se havet är verkligen helt fantastiskt.
    Ha en skön fredag tillsammans med "den förtjusande damen".
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera