onsdag 30 januari 2019

Tro det om du vill, våren är på väg

 
Jag fick en riktig våraning i går! Att sitta och planera med bordet fullt av fröpåsar är så härligt. Vilka ska jag peta ner om några veckor inomhus? Vilka ska sås direkt i jorden utomhus så småningom? Ja, det är mycket att tänka på.
 
 
Plötsligt plingar det till i telefonen. Jag har fått ett paket! Oj, det är mina vår- och sommarkläder som jag beställde någon gång i höstas och nästan glömt. Ett litet tillskott i garderoben. Härligt!
 
 
Den där vårkänslan försvinner lite när jag tittar ut nu i gryningen. Visst ja, det är fortfarande januari.
 
 

3 kommentarer:

  1. lilla Bloggvän jag brukar tro dig, om vad Du skriver. Men nu undrar jag om Di är på rätt spår. Hemma hos mig verkar det ö vi har fått. vara¨LAPPLAND på gång. Fy tusan vad snö.
    Jag tror jag har fått Lappsjukan också.

    SvaraRadera
  2. Visst är det så!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  3. Man vill och önskar så hårt att det ska bli vår snart att minsta lilla tecken gör att man blir lyrisk, men, men.....
    KRAM/Susie

    SvaraRadera