måndag 3 april 2017

Uttröttade??

 
Den här tiden på året ligger mitt fokus på fåglar och det är lätt att trötta ut omgivningen med mina hänförda rop varje gång jag får syn på någon nyanländ. Men jag har ögonen öppna för allt i naturen vågar jag påstå. Här har den lilla diskreta nunneörten börjat blomma.
 
 
Kalle Kanin och flera andra i hans familj skuttade omkring vid Norra udden i går kväll.
 
 
Omgivningen har full kontroll på mig när jag går mina vändor. Jag hör larmsignaler från både fåglar och djur och det rör sig bland grenar och torrt gräs när någon, som  tycker att jag kommer för nära, snabbt förpassar sig till ett säkrare ställe. Här är det rågeten som undrar vad jag ska göra.
 
 

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder som man verkligen inte blir trött av att titta på!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera
  2. Så underbart för oss som bara har Måsar, Skator och våra fina Kajor. Jag tycker det är roligt( alla djur har ju ett värde ) Men du är ju vår högst levande Narurlära,
    Förut följde jag även Henning i Oskarshamn, men det är ju bara ett minne blott
    Tusen tack för dina härliga strövtäg. Hälsar Hajan

    SvaraRadera