torsdag 16 mars 2017

Se hur härligt vårsol ler

 
Nu är det spännande att ta en runda i trädgården. Överallt sticker det upp små överraskningar. Inte kommer jag ihåg var jag har petat ner lökar under ruskiga höstdagar. Det har blivit på de ställen som jag har lyckats få ner spaden i den steniga marken.
 
 
Både luften och ängarna är fyllda av kacklande gäss och långt borta skriker tranorna.
 
 
Kom får du se, sa gubben i morse, stararna håller på och inspekterar holkarna. Nu håller vi tummarna för att våra holkar håller måttet.
 
 


3 kommentarer:

  1. Jag fattar inte var stararna håller hus, för ännu har jag inte sett någon och inte har jag hört någon lärka. Men det kommer väl.
    Hoppas att era holkar blir godkända!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. Vi har haft starar i en holk vid stugan i flera år nu. Hoppas de kommer igen i år också.

    SvaraRadera
  3. Ja våren på Öland är alldeles speciell...ljuset du vet! Har inte hittat det här om man säger så :) Nåja, ha en skön kväll och snart stundar ny helg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera