tisdag 7 mars 2017

Genom rutan

 
Snö och blåst, ett kort elavbrott och pumpen i dammen lägger av. Lika nervöst varje gång. Ska den gamla pumpen, som gått året runt och dygnet runt i åtta år, starta igen?  Gubben rycker ut med sina instrument och trollar lite....
 
 
...och se, den startade den här gången också.
 
 
Det roliga är att fåglarna knappast flyttar sig när maken kommer. På den översta bilden kan man se en blåmes, som lugnt sitter kvar och äter bakom ryggen på honom. De känner igen honom och hans hinkar med fågelmat.
 
 
Jag håller mig inomhus och gläds åt det gröna som börjar titta upp i mina sålådor.
 
 

2 kommentarer:

  1. Trodde att vi hade blivit förskonade från snö, men icke. Idag snöar det för fullt här. Men det är vad man kan vänta av mars som för mig alltid har varit en mycket opålitlig månad. Skönt att pumpen gick igång - det är en lycka att ha en händig make och som också kan trolla!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Alla verkar insnöade också, var finns alla bloggvänner +???
    Snöskottare finns inte heller, före Jul hann det inte att komma en flinga förrän
    de var här med sina traktorer. Undrar bara över morgondagen hur jag skall komma över vägen?? Kan ju inte gärna ta färdtjänst bara 2 dörrar bort, men Rullatorn kan jag ju inte draga i denna sn,.
    Vi får se.

    SvaraRadera