måndag 28 november 2016

Virka och verka...

 
Virka och verka och vrida på det mesta...den textraden från Syföreningsboogie dök upp i mitt huvud. Den här veckan har jag ingenting uppbokat i min agenda förrän på lördag. Så nu ska jag både virka och vara verksam inomhus och vrida på det mesta. Och vara lite lat också! Jag har några mysiga böcker som ligger och väntar.
 
 
En tur ut i naturen måste jag hinna med varje dag. Kanske peta lite runt några blåsippsblad och se knopparna som ligger färdiga och väntar. I dag får jag vänta några timmar för min favoritväg var avstängd pga stort träd rakt över vägen, hörde jag på radion.
 
 
Medan jag väntar kan jag betrakta ljusen och se hur de darrar till, när hårda vindar kommer farande och skakar lite i huset. Det blåser fortfarande ordentligt ute.
 
 

1 kommentar:

  1. Jag sitter just och funderar på om jag ska våga mig ut................
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera