söndag 16 oktober 2016

En aning stressad kanske

 
Slutspurten på arbetet med boken kolliderar med den bästa fågelhösten på många år här på Öland. Om jag riktigt koncentrerar mig idag kanske jag kan få allt klart och korrekturläst. Kanske rent av kan komma iväg några dagar till södra Öland nästa vecka.
 
 
Det är ju inte bara arbetet med boken. Pelargonerna måste in, Vi har inte haft frost ännu men det kan komma när som helst.
 
 
Och så allt det vanliga med hushållets planering, ringa mamma 8.30  som vanligt och ...visst ja, skicka ut kallelse till möte nästa vecka, baka något till styrelsemöte i morgon kväll....äsch, jag åker ut en stund!
 
 

3 kommentarer:

  1. Allt det som måste in är nu intaget i växthuset, sen får jag se vad som överlever! ska bli spännande.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Herre Jösses sad det låter jobbig, det har liksom kört ihop sig, kan man säga.

    SvaraRadera
  3. Konstigt att man förr hann att arbeta utom hemmet hela dagarna! Och även på helgerna som jag. För övrigt var det inte många fel att rätta i boken!
    Kram från Ingrid

    SvaraRadera