onsdag 12 oktober 2016

Det händer alltid någonting

 
De hårda vindarna vill inte riktigt lägga sig och måsarna vilar ut i stora klungor mellan de vådliga luftfärderna i jakt på föda.
 
 
De flesta turisterna har lämnat ön och nu är bara spåren kvar efter dem. Undantag är en del polskregistrerade bilar med sportfiskare som står här och var utmed kusterna.
 
 
Man går sina vanliga rundor i naturen och plötsligt....hundratals stjärtmesar fyller både luften och buskarna runtomkring. Blåst hit med nordostvindarna kanske? En fantastisk upplevelse blev det i alla fall.
 
 
På hemvägen fick jag en suddig bild genom vindrutan på de här krabaterna som stod och mumsade vid dikeskanten. Alltid händer det något!
 
 

2 kommentarer:

  1. Visst händer det massor även om man som jag vägrar att vara ute i det här "novembervädret". Det är så ruggigt och kallt att igår - när jag klippte gräset för sista gången - var tvungen att spola händerna i varmvatten TROTS att jag haft handskar på mig. Nyss var jag till växthuset och vattnade. Där har vi en värmefläkt så det är rätt skönt där inne - det blåser ju inte! Fläkten är inställd på 10-12 grader. kanske lite högt men man vill ju inte chocka växterna. Vi ska så småningom sänka till 3-6 grader, det får räcka över vintern.
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Lustigt att måsarna alla står vända åt samma håll. Såg dem knappt först eftersom de smälter så väl in i miljön. Visste inte att det fanns en fågel som hette stjärtmes, men nu vet jag. T.o.m hur den ser ut. Rådjur är nog ett av de vackraste djur som finns.
    Kram från Ingrid.

    SvaraRadera