onsdag 24 februari 2016

En liten pärla på morgonkvisten

 
Ingefära är bra för mycket och dessutom gott. Men hur ska man få i sig tillräckligt mycket?
 
 
Jag hittade ett recept på ingefärsshot, som jag var tvungen att prova. Nu börjar vi dagen med varsitt snapsglas fyllt med den ädla drycken.
 
 
Cirka 3 hg ingefära skalas och skärs i skivor. Koka i 7,5 dl vatten 30 min. Sila bort ingefäran, rör i 1/2 dl socker och saften från två citroner. Klart! Förvara i kylskåpet.
 
 
Ahhh, där satt den!!!
 
 

4 kommentarer:

  1. Låter hur nyttigt som helst - skål!

    SvaraRadera
  2. Jag försökte nyss, men slarvade bort mitt inlägg. Skrev att det var ett bra förslag
    Och det måste man nog prova. vi provar på hälsar Hajan

    SvaraRadera
  3. Den lilla pärla kanske man skulle testa!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera