lördag 13 februari 2016

Behovet av färgklickar

 
Jag har alltid ansett att februari är den gråa månaden. Vi längtar efter sol och ljus men solglimtarna är få. I går träffade jag på ett litet gäng domherrar långt uppe i några träd. De lyste verkligen upp min promenad.
 
 
I det vilda gamla äppelträdet sitter ett enda äpple kvar av någon anledning. Det skiner i rött och orange och är riktigt vackert trots att det är gammalt och skrynkligt (hmmm, lite avundsjuk kanske?)
 
 
När man bor med havet runtomkring, finns alltid den blå färgen i alla nyanser från mörkt blågrå till ljust turkos. Extra vackert med vita salskrakar som syns bättre om du klickar på bilden.
Trevlig helg!
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Visst är det otroligt vackert med hav. skulle faktiskt inte kunnat tänkt mig att bo alltför långt ifrån det. Man har ju spenderat sin barn- och ungdomstid i Stockholms skärgård och det sitter i. Det är faktiskt det enda jag saknar här på Gotland. Alltså en skärgård med massor av öar. Här finns det bara några stycken, men å andra sidan har man betydligt bättre tillgång till havet - det finns nästan inga avspärrningar eller förbjudna infarter här!
    Fåglarna var fina, men jag har aldrig hört talas om några "salskrakar" förut. Och varför har fåglarna lämnat ett enda äpple, trot att det var så vackert rött!?
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  2. Hejsan fina bilder som vanligt, såg i morse att det börjar bli dåligt med
    vatten i vissa brunnar, ledningar- Mannen talade om att det knappast inte räcker till
    dusch och bad. Det är väl den dåliga vintern som ställt till det.
    Trevlig Alla Hjärtans dag önskar Hajan

    SvaraRadera
  3. Tänk att jag inte har sett en enda domherre i vinter. På Stenstugu fanns de ju där i trädet utanför köksfönstret varenda dag så lång vintern var!
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera