lördag 19 september 2015

Hålla i hatten

 
Vi stannade till en stund vid vackra Alvedsjö bodar i går. Det är ett märkligt väder just nu.
 
 
Det blåser ordentligt, men till skillnad mot större delen av året så är vindarna otroligt varma. Det fungerar fortfarande med shorts trots att det är sista halvan av september.
 
 
Hemma i trädgården har jag fått ställa änglatrumpeten i en tyngre ytterkruka för att den inte ska välta omkull ännu en gång och en ljuslykta, upphängd på uteplatsen, blåste ner och gick i kras. Nu är det mindre än en vecka innan Ölands stora skördefest drar i gång. Tiden bara springer iväg!
 
 

3 kommentarer:

  1. Lånar gärna alla bilderna om jag får! Helt underbara...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vädret eller rättare sagt temperaturerna känns som det är upp och ned vända världen med. I morse fick jag dock ha tjock tröja. jacka och tunna vantar på mig när jag cyklade till jobbet. Det tog sedan bara några timmar tills värmen kom igen . Skönt :)

    SvaraRadera
  3. Ja visst är vädret märkligt. Här har det varit underbart "varma" dagar nu några dagar. Lika bra att njuta medans det är skönt. Kommer kallare dagar säkert snart.
    Vilka vackra bilder du har fotat !
    Har lagt Alvedsjö bodar på minnet nu. Måste besökas när jag väl kommer.
    Ha det gott !
    Kram från Marie

    SvaraRadera