fredag 27 september 2013

I paketet


I mitt paket som jag hämtade på posten i går fanns den här inramade litografin från min konstnärliga väninna Maj-Lis i Värmland. Som ni ser på mitt hastigt tagna foto är det ex 1/1. Hon är en etablerad konstnär och jag är så glad över min present som är precis i min favoritfärgskala.


Så här såg himlen ut i går kväll. Full av rosa moln i solnedgången. De runda fläckarna på bilden är rester av lilla fickkamerans närkontakt med ett övermoget plommon i någons ficka. Trodde det mesta var borta men jag får nog ta fram rengöringskitet igen.

Nu ska jag packa och ge mig av till hamnen snart. Det gäller att få med allt. Växelpengar, duk, frimärken, om någon vill posta sitt kort direkt, alla sorters kort, hembygdsböcker, penna, papper, korgen med ljung, vattenflaska, sittdyna, vantar, kalsonger, spik och hammare med mera med mera....puh! Välkomna till Böda hamn om ni har vägarna åt det hållet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar