onsdag 28 augusti 2013

En helt vanlig tisdag


Hur såg tisdagen ut den här veckan här uppe på norra Öland? Jo, jag ägnade förmiddagen åt att försöka ta en ny affischbild till vår hembygdsbok. Nu skulle det handla om höstmys och tid att läsa. Att läsa på badstranden känns inte så aktuellt längre. Om någon undrar så är böckerna av tradition lite efterdaterade. 2013 års upplaga släpps vid 1:a advent.


På eftermiddagen var vi bortbjudna på kaffe till grannar en bit bort. Vi har aldrig varit där tidigare och dessutom pratar de inte särskilt mycket svenska så vi stoppade ner ett ficklexikon och tågade iväg. Men vad trevligt det blev! Och vilka pajer vi bjöds på! De var verkligen en fröjd både för ögat och gommen. En med körsbär och en med äpplen, glacerad med aprikosmarmelad. Delikata!


På kvällen gick jag en tur i den torra trädgården och tittade på sädesärlornas kvällsjakt. 


I plommonträdet hade jag sällskap med några blåmesar, som ivrigt pickade på,men jag lyckades hitta några plommon utan små hack i, som jag tog med mig in. Mörkret slöt sig omkring mitt hus medan jag tittade på Hollywoodfruarnas galenskaper. Altandören stod på vid gavel och det var 19 grader varmt utanför.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar