söndag 17 juni 2012

Strandskator




Det krävs koncentration och kontroll över fötterna när man går på de steniga stränderna utmed vattnet. Alla vi strandskator behärskar tekniken, även de små ulliga som bara är någon vecka gamla. Just nu är det fullt av små nykläckta vadare, som smälter in i den steniga bakgrunden. Ibland ser man dem inte förrän kontaktpipen avslöjar dem. I dag blåser det ordentligt och på efternatten var det både regn och åska. Hoppas det lugnar sig framåt dagen så vi kan hitta på något kul tillsammans med våra gäster.

5 kommentarer:

  1. Ingen åska här hos oss på Åland - än så länge. Men man vet ju aldrig. Uppehållsväder är det i alla fall, så jag ska ut och gräva :o)

    Sen har jag för mig - om jag inte är helt ute och cyklar - att det är på sin plats med ett fyrfaldigt leve idag. Hon leve! HURRA, HURRA, HURRA, HURRAA! Ha en fin dag i goda vänners lag :oD

    SvaraRadera
  2. Hejsan och gratulerar!

    Glöm vindpinade promenader över alvaret och gosa i värmen med vännerna och jordgubbstårtan.
    Kram Anne-Marie

    SvaraRadera
  3. Då stämmer jag in i gratulationskören: Grattis, grattis!

    SvaraRadera