söndag 10 juni 2012

En enkel grillafton för två







Mellan regnskurarna i går lyckades vi klämma in en grillmiddag på uteplatsen. En skål sallad med egenhändigt odlad ruccola och plocksallad, dyrt inköpt färskpotatis och varsin karréskiva var tillräckligt för att det skulle bli en festmåltid. Lilla hunden parkerade sig vid sitt utsiktshål i spaljen, aklejorna blommade vid vägen, bergsklematisen hängde över våra huvuden och ormbunkarna är frodigare än någonsin i år. Efter middagen var det dags att njuta av musik i TV2. Sommarnattskonsert från Schönbrunn i Wien, så skön motvikt mot alla skrikiga "underhållningsprogram".

2 kommentarer:

  1. Det såg ut som om det mer var en härlig grillkväll för tre! för visst fick vovven smaka en bit, eller.....!?

    SvaraRadera
  2. Men så roligt att ni för en gångs skull festar till det på tumanhand! Inte vet jag, men av ditt bloggande att döma verkar det som ni driver en privat gästgiverirörelse mest hela tiden. Så en steak for two (and a dog) borde väl inte sitta helt fel?

    Jag kan inte låta bli att imponeras av dina ormbunkar!! Så där otroligt frodiga lär nog mina aldrig bli, för även jag har sandig jordmån och här trivs bäst i princip samma sorter som du räknade upp hos mig. Dit hör inte ormbunkarna. Hos mig :o/ Men aklejan självsår sig frikostigt och dyker upp lite varstans där den inte vuxit förut. Efter moget övervägande har jag beslutat mig för att låta dem (och diverse annat) bestämma själva var de vill vara. Resultatet lär bli en trädgård som sannerligen inte är av mönstermodellen, men lite charmigt "rufsig" - kanske. Perfekt för en ruckelhäxa i alla fall :o)

    SvaraRadera